Hoe kan ik op een gezonde manier afvallen?

Afvallen is niet zomaar even gedaan. Je hebt er motivatie, discipline en doorzettingsvermogen voor nodig. In ons drukke leven is het vaak verleidelijk om ‘s avonds een snelle, niet erg gezonde maaltijd op tafel te zetten in plaats van een voedzame, gezonde maaltijd waar je meer tijd voor nodig hebt. Het is tijd om hier verandering in te brengen. Wij vertellen je graag hoe je gezond en effectief kan afvallen, zodat je weer lekker in je vel zit!

EET GEVARIEERD

Diëten die bestaan uit enkel supplementen en voedingsdrankjes zijn niet de oplossing. Een gezond en gevarieerd dieet daarentegen wel. Je valt niet op een gezonde manier af door je ontbijt altijd over te slaan of door niet te lunchen. Je zal na een tijdje merken dat je weinig energie overhoudt en je zal weinig kilo’s kwijtraken. Je lichaam is een kacheltje en het is belangrijk om het hout wat in het kacheltje zit te laten branden en dat het blijft branden gedurende de dag & nacht. Daarnaast zijn eiwitten enorm belangrijk omdat dit de bouwstenen zijn van je lichaam. Een voedingsdeskundige kan je helpen om een evenwichtig voedingspatroon samen te stellen. Daarnaast is er het TR90 programma. Dit programma ondersteunt jou om je ideale doel te bereiken en nog belangrijker om het te behouden.

BEGIN JE DAG GOED

Wanneer je in de ochtend haast hebt, is ontbijt voor jezelf klaarmaken waarschijnlijk hetgeen waar je minder aandacht aan besteedt. Als je het ontbijt voor je kinderen wel met alle liefde klaarmaakt, waarom dan niet voor jezelf? Een gezond ontbijt in de ochtend zorgt ervoor dat je metabolisme meteen op gang komt. Dat is precies wat je wilt als je vet gedurende de dag sneller wilt verbranden.

KLEINE PORTIES

Zes kleine maaltijden is beter dan drie grote maaltijden op een dag. Door vaker te eten, maar in kleinere porties, heb je minder snel de behoefte om te snacken. Dit zorgt er ook voor dat je metabolisme verhoogt waardoor je sneller calorieën verbrandt.

BEPAAL JE DOELEN

Deze is heel belangrijk: bepaal voor jezelf binnen hoeveel tijd je hoeveel kilo’s wilt afvallen en blijf hierin realistisch. Probeer een mindset te creëren waardoor je gezond wilt eten en gezond wilt blijven eten. Probeer kleinere doelen voor jezelf te stellen tussendoor en blijf lief voor jezelf. Het gaat er niet om dat je veel gewicht verliest in korte tijd, het is het belangrijkste dat jij je weer lekkerder in je vel voelt, ook al heb je daar wat tijd voor nodig.

WATER DRINKEN

Het is niet alleen goed voor je huid en je haar, maar door veel water te drinken kan je lichaam ook makkelijker vet verbranden én je lichaam blijft gehydrateerd en gezond. Probeer daarom per 30 kg, 1 liter water te drinken. Zo krijg je voldoende vocht binnen.

SUIKER VERMIJDEN

Groente, fruit, brood, rijst en pasta en proteïnerijk voedsel zijn een must. Snoep, frisdranken en andere vormen van suiker zijn een no-go. Natuurlijk is het onmogelijk om alle suikers uit je leven te verbannen (en dit zou ook niet gezond zijn voor je, mentaal gezien), maar probeer suikers wel echt met mate te drinken of eten. Hoe minder, hoe beter.

GEZONDE VETTEN

Wat vetten betreft, wil je ook niet alle vetten vermijden. Je hebt juist vetten nodig om op een gezond gewicht te blijven. Gezonde vetten zoals olijven, noten en vette vis bevatten veel omega-3 vetten. Deze vetten wil je wel veel eten. Ben je hier niet zo´n fan van, maar wil je wel omega-3 binnen krijgen dan kun je een aanvullende capsule nemen.

BEWEGEN IS GEZOND

Natuurlijk val je sneller af door meer te bewegen. Als je geen sportfanaat bent, zijn er genoeg andere manieren om meer op een dag te bewegen. Neem bijvoorbeeld vaker de fiets als je boodschappen gaat doen in plaats van de auto en neem voortaan de trap in plaats van de lift. Ga vaker een rondje lopen of fietsen met vriendinnen of met je partner en maak het leuk! Probeer dit met regelmaat te doen en je zal merken dat je alleen hierdoor al kilo’s kwijtraakt.

Comments

0 Comments Add comment

Leave a comment