Hoe kan ik mijn rimpels verminderen en voorkomen?

Het liefst zouden we het krijgen van fijne lijntjes en rimpels zo lang mogelijk uitstellen. Helaas kunnen we rimpels niet geheel voorkomen, maar door gezond te leven, kan je een groot verschil maken. Wij geven je de belangrijkste tips om huidveroudering tegen te gaan. Hiermee heb je langer plezier van een stralende en jonge huid!

GEBRUIK PRODUCTEN MET SPF

Deze staat niet voor niets bovenaan dit lijstje. Of het nu een warme zomerdag is of een regenachtige dag in de winter, gebruik altijd een product met SPF. De zon is een van de grootste factoren die invloed heeft op huidveroudering. Ongeveer 90% van huidveroudering wordt veroorzaakt door de zon.

STOP MET ROKEN

Roken is een absolute boosdoener voor je huid. Het maakt je huid doffer en grauwer, doordat celvernieuwing vertraagt, het zorgt voor onzuiverheden en het leidt tot meer rimpels. Roken versnelt het proces van de afbraak van elastine en collageen, waardoor rimpels sneller toenemen.

DRINK GENOEG

We vallen in herhaling, maar genoeg water drinken is voor een jonge huid een must. Een goed gehydrateerde huid wordt minder snel oud.

DE JUISTE PRODUCTEN

Gebruik producten met antioxidanten en fruitzuren. Bekende vormen van fruitzuren zijn glycolzuur, melkzuur, appelzuur, citroenzuur, pyrodruivenzuur en wijnsteenzuur. Deze hebben allemaal positieve effecten op je huid en anti-aging voordelen. Ze bevatten namelijk calcium en zorgen voor een verbeterde vorming van nieuwe huidcellen, waardoor de zichtbarheid van rimpels vermindert. Natuurlijke producten met een hoog hydraterend gehalte en veel vitaminen en mineralen zijn ook een aanrader.

VERMINDER STRESS

Stress heeft mentaal invloed op ons, maar het heeft ook invloed op onze huid. Probeer stress te verminderen door vaker te lezen, te bewegen en door bijvoorbeeld te mediteren.

DRINK MINDER ALCOHOL

Hoewel een goed glas wijn natuurlijk stress kan verminderen en het op z’n tijd erg gezellig kan zijn, droogt alcohol je huid erg uit. Door minder alcohol te drinken, zal je huid langer jong blijven.

SLAAP GENOEG

Probeer minimaal 7 of 8 uur per nacht te slapen. Een goede nachtrust brengt veel voordelen met zich mee: je voelt je beter en je huid wordt er blij van. Win-win!

EET VAKER VIS EN MEER GROENTEN EN FRUIT

Door vaker vis te eten, het liefst drie keer per week, wordt je huid mooier. Je gaat hiermee de vorming van nieuwe rimpels beter tegen. Fruit en groente zijn daarnaast belangrijk voor een gezond dieet. Extra tip: mango bevat veel bètacaroteen, wat de vorming van rimpels vertraagt.

GEBRUIK EEN OOGCREME

Rimpels en fijne lijntjes beginnen vaak rondom de ogen. Hoewel deze ‘’lachrimpels’’ zo ook zijn charme hebben doordat ze jouw karakter laten zien, willen we deze zeker niet te veel laten opvallen. Door een oogcrème te gebruiken besteed je extra aandacht aan deze kwetsbare huid en voorkom je dat rimpels zich snel onthullen rond dit gebied.

SCRUB JE HUID

Door te scrubben en te exfoliëren ga je niet alleen onzuiverheden tegen, je verwijdert hiermee ook dode huidcellen die de zichtbaarheid van rimpels kunnen verergeren. Probeer in ieder geval één keer per week te scrubben of te exfoliëren.

JOJOBA OLIE

Jojoba olie heeft veel gemeen met de natuurlijke oliën van je huid. Breng dit aan op de huid rondom je ogen en je zal merken dat dit een positief effect heeft.

TAKE YOUR VITAMINS

Vitamine C is één van de belangrijkste vitamines voor je huid. Hiermee geef je een boost aan de collageenproductie.

OH HONEY

Honing heeft veel voordelen voor je haar en huid. Breng eens per week een masker aan met honing. Laat dit voor 30 minuten zitten en spoel het vervolgens van je gezicht. Dit soort maskers voeden je gezicht intensief met natuurlijke ingrediënten.

HET GOUDEN DUO

Aloë Vera en avocado voorkomen beide dat je huid uitdroogt. Deze ingrediënten verbeteren daarnaast de elasticiteit van je huid. Probeer dus ook producten aan te schaffen die deze ingrediënten bevatten.

SLAAPPOSITIE

Een laatste manier om er voor te zorgen dat er minder snel rimpels op je gezicht verschijnen, is door te slapen op je rug en met je knieën een beetje omhoog door te slapen met een kussen onder je benen.

Comments

0 Comments Add comment

Leave a comment